Browser Kategori

Blog

Mine farverige instagram øjeblikke | Hit med dit brugernavn!

@nikkilunds

De sidste par måneder har været utroligt farverige og helt igennem sprudlende. Jeg tænker lidt på at lave et tiden, der er gået indlæg omkring mine sommerhøjdepunkter, når vi nærmer os efteråret, men lige i første omgang må det blive til et collage og en samling over mine mest yndede instagram øjeblikke i stedet.

Min instagram profil er uden tvivl gået hen og blevet mere personlig igennem de seneste måneder og hvis man har fulgt mig igennem længere tid, er det tydeligt at se, at der er kommet en rød tråd igennem de sociale medier, som jeg har koblet til min blog. Der er kommet mange flere stemningsbilleder op og profilen er blevet meget mere levende, farverig og måske en smule legende i udtrykket.

Smid gerne dit insta brugernavn i kommentarfeltet, så jeg kan udvide mit inspirations feed :o)

Through the last couple of months I have had a lot of colorful and almost sparkling moments. I’m thinking about creating a post about my summer highlights when we reach fall – until that I’m sticking to a collage and a collection of my favorite instagram moments.

My instagram profile has without doubt evolved into a much more personal feed through the last couple of months which is evident to my long time followers. Furthermore I’ve managed to synthesize my social medias for a more clean expression to my followers. My profile has been boosted with atmospheric snapshots and the overall expression has turned into a more vivid, colorful and perhaps playful one.

I am looking to broaden my inspiration feed! Comment down below with your username and I will take a look at it.

Blog

Vi fejrer et omdrejningspunkt for bloggen – Med champagne!

Det er måske gået op for nogle af jer, at der har været hændt ét eller andet med bloggen de seneste par dage. Nogle af jer har måske haft lidt svært ved at finde bloggen og da den så dukkede frem igen, havde den ændret udseende en smule.

Sagen er nemlig den, at jeg er flyttet fra Bloggers Delight til Bloggers Point, hvor jeg endda også er blevet tilbudt at blive Elite blogger. Bloggen er hermed opgraderet!

As some of you might have realised, a thing or two has happened to the blog the last couple of days. Some of you might have struggled to find the blog and when it then showed up again it had changed its appearance a bit.

The case is: I have moved from Bloggers Delight to Bloggers Point and I have even been offered to become an Elite blogger! The blog has hereby been upgraded!

I den anledning synes jeg altså, at vi skulle have noget champagne i dag, da vi var ude at handle. Jeg er personligt helt tosset med champagne og drikker det, efter egen mening, alt alt alt for lidt.

Derfor var det her den helt perfekte undskyldning til at tage en flaske med hjem. :o)

In the occasion I thought it would be proper to celebrate with some champagne! Personally I am crazy about champagne and if you ask me I drink it too rarely.

It was the perfect excuse to bring back a bottle!

Jeg er allerede nu gået hen og blevet rigtig glad for Bloggers Point, også selvom det stadigvæk lige kræver lidt tilvænning – design mulighederne, den udvidede mængde info omkring bloggens statistik, I love it! Det er vildt fedt at få fingrene ned i mulden og se, hvad det er, der virker, hvor folk kommer fra og hvad I læsere bedst kan lide at læse og se her på bloggen. 🙂

Elite statussen er også en kæmpe mulighed for bloggen – ét skridt i den rigtige retning og jeg er utrolig spændt på fremtiden og hvad den bringer med sig. Skål for det!

Already now I have become very fond of Bloggers Point, even though I’m still getting used to the new setups, designing and the extended opportunities of statistics, I love it! It is amazing to finally getting my hands on the informations behind the blog and check out what works, where you guys come from and learn what you readers like the most to read on my blog.

The Elite status is a giant opportunity for the blog – one step in the right direction and I am incredibly excited about the future and what it might bring. Cheers to that!

2 bryllupper, strandbesøg og eventyr | Min august 2016

August 2016. Dette var en helt vidunderfuld, magisk måned for mit vedkommende. Kærligheden blomstrede for alvor i min familie og inden for 2 uger sagde både min mor “ja” til manden i hendes liv og min bonus søster fik foreviget kærligheden til hendes.

Vejret var fantastisk og vi havde den ene solskinsdag efter den anden. Jeg ved ikke, om det var vejret eller det forstærkede bånd i familien efter de to bryllupper, der gjorde det, men eventyrlysten hungrede i familien og vi var gang på gang ud at se noget sammen. Det var en måned, jeg sent vil glemme.

Min mor havde sig et idyllisk landbryllup i ægte Morten Korch stil. I min bonus fars lille lund, dér hvor træerne formerede en lille åbning, da sagde de ja til hinanden.

KANELPANDEKAGER!! Åh, dem kastede jeg for alvor min kærlighed over i denne måned. August var desuden også oplysningens måned, i hvert fald da jeg opdagede de magiske egenskaber bag kanel.

Læs også: Derfor skal du spise mere kanel

Min lillebror havde givet os søstre koncertbilletter til Rasmus Seebach i Nyborg. Jeg var ikke just den store Seebach fan (blev det heller ikke), men det var en skøn oplevelse med mine søstre og vi morede os helt vildt. Efter koncerten overnattede vi ved min mors veninde i Lundeborg, som bor lige ned til stranden. Efter en lækker omgang morgenmad kunne vi da heller ikke dy os for at tage et smut derned i det gode vejr :o)

Lige så roligt og skønt, som mit mors bryllup var, lige så rørende var dette. Min bonussøster og hendes mand forevigede deres kærlighed, deres sorger og deres glæde med hinanden. Tårerne kunne slet ikke holdes tilbage denne dag.

13883664_10210632373188465_1541348756_n

August måned var måneden, hvor min telefon ringede uafbrudt. 9 ud af 10 var afsenderen min mor. “Vi kører forbi Odense om en halv time. Vil du med på eventyr?”. Og afsted vi kom.

Blog

Mine forventninger til august måned

Så er vi gået i gang med august. Den ottende måned i året. Inklusive denne har vi faktisk kun fem måneder tilbage af året, inden vi træder ind i 2018. Dét er altså ret vildt at tænke på.

Denne måned har jeg ikke de vildt store arrangementer på kalenderen, men det er derimod en måned, som jeg forventer mig meget socialt ad. August måned er for mit vedkommende selvfølgelig en måned, der skal nydes, men også utrolig meget en måned, der skal overstås, så vi kan komme til september, som for mit vedkommende er fyldt med ferie, festival, skoleophold, årsdag, masser af fødselsdage og jeg kunne blive ved.

Mine planer for måneden er derfor:
» Deltage i Music Festival of Colors i Odense med en god veninde (sker allerede i dag!)
» Lave opgave til skolen
» 30 års fødselsdagsfest for min skønne svigerinde <3
» Ryste røven til en masse zumba!
» Ses med en gammel veninde
» Måske på papbar med Lotte pigen (hvis vi kan få det til at passe sammen)
» Nyde det forhåbentligt gode vejr
» I biografen med en tidligere kollega for at se den nye IT

Hvad skal I lave i august? 🙂

Blog

Michelinmad, Budapest & fornyelser, tak juli!

Kalenderen tæller 31. juli og vi er derfor nået til den sidste dag i juli måned. Det er derfor blevet tid til at gøre status på denne måned, som jeg efterhånden altid gør.

Personligt synes jeg, at det er lidt hyggeligt at sidde og kigge tilbage på den forgangne måned og få et overblik over højdepunkterne. Hvad siger I til det? Kan I godt lide indlæg som disse?

Som nogen af jer sikkert har fundet ud af, så har jeg jo været på ferie i denne måned og det har været tydeligt på bloggen, at det har fyldt utrolig meget i mit liv og i min hverdag og indlægget her vil derfor også komme til at bære tydelige præg af dette, eftersom bloggen jo netop har været fuld af rejseindlæg. Jeg håber ikke, I er blevet alt for trætte af at høre om Budapest. :o)

5557

Mazel Tov – Denne restaurant fik lidt af en særlig plads i min bevidsthed efter et besøg hertil på vores tur til Budapest. Forinden afrejse havde vi nærstuderet diverse rejseguide og madguides til byen og ikke én eneste er jeg stødt på, hvor denne restaurant ikke fremgik af – efter selv at have været dér, så forstår man det gerne!

Læs også: Budapest mini rejseguide

Kærestehygge – Dagen inden afgang tog vi på kærestetur til Rosengårdcentret, hvor vi rendte rundt og shoppede lidt, hyggede os og sluttede den dejlige dag af med et smut på Café Victoria. Altid en succes.

152

Makeover – Jeg kunne berette om en mindre makeover i vores skrivehjørne i dette indlæg. Det er altid skønt med fornyelser!

4718

Budapest – Jeg havde mange forventninger til denne tur, men jeg var alligevel en smule bevendt, for ting har det jo med ikke at være, som man regner med. Budapest viste sig dog at være det hele og alligevel så meget mere.

Læs også: Budapest guide: De bedste morgenmadssteder + priser!

126

Det blødeste tæppe – Jeg fik det smukkeste marokkanske tæppe til at pryde på vores stuegulv. Fik du ikke set tæppet, så kan du i dette indlæg se mere til det smukke tæppe og læse mit interview med medejeren af Sukhi.dk.

143

Hunkemöller sportswear – Jeg kom hjem til den skønneste pakke, da vi igen landede på dansk jord. Pakken indeholdt det fedeste løbetøj, som jeg allerede er blevet meget glad for.

100102

Michelin mad – HOLD. NU. OP. Dette.. Denne oplevelse.. Det var seriøst alle pengene værd! Vi følte os som nogle vigtige og stilede damer, da vi trådte op på Costes Downtown (klædt på til lejligheden selvfølgelig) og fik den bedste behandling, man kunne drømme om. Denne aften gik uden tvivl hen og blev rejsens højdepunkt.

Læs også: Michelin mad til småpenge

Hvad fik I juli måned til at gå med? 🙂

Badeferie, spadsereture og fødselsdag | Min juli 2016

Juli 2016. Denne måned var først og fremmest domineret af sommerferie (som dog kom til ende i starten af måneden), hvor jeg var taget på afbudsrejse med min bedste veninde og flittigste rejsekammerat, Camilla. Turen gik til Mallorca – min første badeferie nogensinde. Det er svært at toppe en så god rejse, så den efterfølgende måned står lidt i skyggen deraf.

Mallorca. Mit første (og nok også sidste) besøg til denne smukke ferieø. Det var en fantastisk og ikke mindst afslappende ferie, som vi nød i fulde drag. Bådturen var helt klart mit højdepunkt på turen. Vi sejlede ud fra Mallorcas kyst og satte anker længere ude, hvor vi havde mulighed for at nyde noget godt grillmad og tage en dukkert.

Odense blev i denne måned gået tyndt. Måneden for inden var Pokémon GO kommet ud og vi var da også blevet lidt bidt af det nostalgiske spil, som mindede os om de dejlige 00’ere.

0108

Mallorca fyldte bare uanet meget i bevidstheden – også længe efter vi var kommet hjem. Det var en skøn tur, men da jeg længere oppe skrev, at det nok også var mit sidste besøg til øen, var det helt bevidst. Øen var nemlig overrandt af turister og med fly ankommende hvert 30. sekund til øen hele døgnet, så er det ikke et sted, jeg ønsker at besøge igen. Jeg er glad for oplevelsen og ikke mindst taknemmelig, men denne tur overbeviste mig om, at gerne vil have mere autentiske rejseoplevelser. Det er dog langt fra den sidste badeferie, jeg tager på. :o)

En mere autentisk rejsefortælling: Budapest guide: De bedste morgenmadssteder + priser!

Flere rejseguides: Guide: 6 ting du bør vide, inden du tager til Budapest

Den 11. juli havde min skønne kæreste fødselsdag og vi kunne sammen fejre hans 24. år. Det gjorde vi med et smut forbi vores yndlings sushi sted og vi havde den helt igennem dejligste aften sammen. <3

Blog

Planer og ønsker for juli

Juli måned er gået i gang og jeg tænkte, at det var på tide at tage et kig på måneden, som ligger forude. Personligt har jeg en del forventninger til måneden. Det er bl.a. i denne at jeg afholder min første uges ferie for i år, der er forholdsvis mange fødselsdage i familien og forhåbentligt kommer der endelig lidt sommervejr vores vej igen.

Mine planer for måneden er derfor:
» Først og fremmest at holde ferie!
» Nyde Budapest med min skønne veninde <3
» Prøve at spise på en michelin restaurant for første gang
» Fejre min skønne kærestes 25 års fødselsdag :*
» Tage til årets første torsdagskoncerter
» Nyde nogle lækre drinks i godt selskab
» Tage til stranden
» Grine så meget, det gør ondt :o)

Hvad har I planer om at lave i juli?