Lifestyle

Træning fra morgenstunden + lidt om intensiveret træning

Jeg starter lige Skærtorsdagens blogindlæg med et lille surt opstød: HVORFOR KAN VI IKKE BARE FÅ NOGET ORDENTLIGT FORÅR?! Jeg er så træt af snevejr efterhånden. 🙁

Nu til det, hvad indlægget egentligt handler om: min træning.

Her til april er det et år siden jeg påbegyndte min træning og det har varieret nok så meget det sidste år. Jeg har i gennemsnit trænet 5 gange om måneden (5,083 for at være helt præcis), hvilket jo egentligt set i bakspejlet er ok. Jo, jeg ville da selvfølgelig gerne have haft nogle flere træninger i bagagen, men det første år har for mig drejet sig utrolig meget om at føle mig tilpas med træningen og vænne mig til den.

Jeg har fx stadig til gode at træne helt selv (jeg tager selv til holdtræning, men har endnu ikke prøvet at tage selv derover for at lave selvstændig træning).

Det er først for nyligt, at jeg er blevet tryg ved at tage til holdtræning alene. Ellers deltog jeg i starten kun til det zumba hold, hvor jeg havde en veninde på i forvejen. Nu føler jeg mig så meget til ro på det hold, at det deltager jeg i, uanset om hun kommer eller ej og det har hjulpet mig til at melde mig til et andet zumba hold også, som jeg har deltaget på de sidste par måneder.

Jeg har været alt for afhængig af, om jeg havde nogen at følges med til træning, hvilket har været et stort problem, da vi sjældent kunne få det til at passe sammen. Eftersom jeg rigtig gerne vil træne noget mere (og fast!) på ugentligt basis har jeg derfor prøvet at tvinge mig selv til at udvide min komfortzone.

Første trin var at deltage til zumba uden min veninde. Andet trin var at melde mig til et andet zumbahold, hvor jeg ikke kendte nogen. I fredags gik jeg så linen ud og tog det tredje trin – jeg tilmeldte mig et “Stram Op” hold, hvor jeg hverken kendte til sværhedsgraden, intensiteten, træneren  eller nogen af de andre på holdet. Det var lidt nervepirrende.

Men hey, der skete jo ikke noget? Udover at jeg knap nok kunne gå de næste 3 dage fordi mine muskler var så smadrede efter træningen, hæhæ. Jeg var derfor afsted til et Puls/Styrke hold i dag, med samme træner, men endnu et hold jeg ingen kendskab har til. Det var hårdt, men godt. I morgen skal jeg til endnu et hold og jeg glæder mig. Det er rart at holde sig i gang, imens man går og søger job og så er træningen jo ikke et skidt sted at lægge fokusset.

Mit mål: jeg har sat mig et mål om at træne minimum 5 dage i ugen frem til sommer, hvilket jeg har gjort af flere årsager. 1. For at holde mig i gang. 2. For at tabe mig (har et mål om at smide 6kg inden sommer). 3. Og som følge af det, bliver klar til sommer.

Jeg skal nok holde jer opdateret løbende omkring fremskridt og evt. tilbagegang,
problemer og tanker omkring det hele. Hvis I er interesseret i at følge det lidt
mere nøje, kan I tilføje mig på snapchat @nikkilunds. 🙂 God påske!

Forrige Indlæg Næste Indlæg

RELATEREDE INDLÆG

3 Kommentarer

  • Svar kathrine johansen 30. marts 2018 at 22:40

    Det er så rart når man får trænet søde, det gør bare noget godt for en! <3

    https://blogbykathrine.bloggerspoint.dk/

  • Svar Rika Edelgren 2. april 2018 at 8:38

    Jeg elsker også zumba! Sejt, at træne så meget, det ville jeg ønske at jeg havde tiden til. 🙂

    http://rikaedelgren.dk

  • Svar Lille My 2. april 2018 at 16:19

    Sejt! 🙂 Jeg skal virkelig også i gang med træningen – de første 10 kg er røget efter jeg fødte, så nu mangler jeg de sidste 5 kg 😛

  • Skriv en kommentar