Food & Drinks, Tips & Guides

Perfekt mellemmåltid – Derfor skal du drikke kaffe og spise flere bananer

66

Mine arbejdsdage lyder ofte 7-15 eller 8-16 og jeg er derfor godt velkendt med at have fri i eftermiddagstiden. Lige hvad sulten angår, så kan det godt være et lidt anstrengt tidspunkt at have fri. For mit vedkommende spiser jeg typisk ved en 12:30 tiden, så når jeg nærmer mig fyraften, så kan jeg godt mærke, at den lille sult kommer snigende.

Jeg har et forholdsvist hårdt fysisk arbejde, hvor jeg går rigtig meget i løbet af en arbejdsdag, trækker paller, laver små squats, når jeg skal fylde varer op i knæhøjde, bøjer mig forover og løfter kasser i forskellige størrelser. Nogle gange ligger jeg på knæ og fisker varer ud under reoler og stativer og andre gange klatrer jeg rundt på stiger. Det er et meget alsidigt job, hvor min krop bliver udsat for lidt af hvert. Det kan jeg i den grad også mærke på min krop. Ikke at jeg har sådan ondt eller noget, men min krop har bare brug for lidt mere brændstof end ellers.

Læs også: Hvorfor Bilka er den fedeste elevplads, du kunne forestille dig!

Skal jeg være ærlig, så tror jeg, at min krop ville have bedst af, hvis jeg lige kunne hoppe op til en lille pause oppe i kantinen ved en 15-tiden, når jeg arbejder til kl. 16, så jeg lige kan give min krop noget ekstra brændstof til den sidste time. Jeg føler mig sjældent helt oppe på dupperne ved denne tid og det skyldes sikkert, at min krop er ved at være udkørt. Det har jeg dog ikke mulighed for – lige præcis dette tidspunkt er som regel én af de mest travle tidspunkter i løbet af dagen og så kan man altså ikke bare lige smutte væk fra butikken.

.

64

Derfor bliver det altså også til et lidt sent eftermiddags mellemmåltid for mit vedkommende og når jeg kommer træt hjem fra arbejde, så skal det altså bare lige være noget hurtigt, nemt og gerne lidt opkvikkende, så jeg ikke falder i søvn på sofaen lige med det samme.

Som regel bliver det derfor også til en banan for mit vedkommende og gerne en kop kaffe (nogle gange et glas juice). Jeg elsker bananer – og så er det da mega nemt lige at snuppe sådan én fra frugtskålen.

Vidste du.. At bananer bananer mindsker blodtryk og er rigtig gode for fordøjelsen? Bananer er nemlig fyldt med fibre, som gør fordøjelsen langsommer og du vil derfor opleve at føle dig mæt i længere tid.

Vidste du også.. At 2-3 kopper kaffe om dagen kan være med til at reducere risikoen for hjertesvigt væsentligt? Forskere mener at kaffedrikkere udvikler en øget tolerance for koffein, noget der kan reducere risikoen for højt blodtryk, som er en risikofaktor for hjertekar sygdomme.

Forrige Indlæg Næste Indlæg

RELATEREDE INDLÆG