Food & Drinks

Sundt, nem og lækker morgenmad

 

22

Jeg er typen, der sgu ikke lige altid orker at diske op med det helt store til morgenmad, hvilket nok skyldes, at jeg er et b menneske med stort B. Oven i dét problem, så er jeg faktisk heller ikke så god til det med at spise morgenmad, jeg gør det, men det er som om, maven ikke er lige så glad for det, derfor skal det helst også være let.

Derfor er jeg blevet rigtig glad for vores smoothie blender fra OBH Nordica. Det gør det nemt at lave morgenmad og det er hurtigt færdigt og så kan jeg oven i købet lave lige det, jeg har lyst til den gældende morgen. Win win!

Det er så let og lækkert, at enhver kan være med – og egentligt burde prøve at give sig i kast med det, derfor har jeg lavet en række billeder, som illustrerer, hvor nemt det egentligt er.

.


I’m the kind of type who simply doesn’t always feel like dishing up with the most fancy in the mornings – at times I’m not even that good at eating breakfast. I do it, but it’s as if my stomach isn’t as happy for it and that’s why I prefer a light meal for breakfast.

That’s why I’ve grown very fond of our smoothie blender from OBH Nordica. It makes it very easy to make breakfast; it’s fast and I can adjust after available ingredients and my mood. Win win!

It’s so easy and scrumptious that anyone can join in – and even should try it! That’s why I’ve made a series of pictures that illustrates how easy, it actually is.

.

19

1. Forbered og valg af ingredienser

Det er ligegyldigt, om man vælger at bruge frisk frugt eller dem, som man køber på køl. Hvis man beslutter sig for at bruge dem på køl, så tag dem op aftenen forinden, så de er optøet til om morgenen.

Kom frugten i blenderen og tilsæt lige det, du ønsker at spæde det op med. Jeg bruger naturel yoghurt og havregryn (alt efter hvor meget havregryn, du putter i, så bemærker man det ikke, men det er sundt og mætter bedre!).

Det er helt op til dig, hvad du ønsker at bruge – brug det, du kan lide!

.


1. Prepare and choice of ingredients

It doesn’t matter if you choose to use fresh fruits or frozen, but if you do decide to use frozen fruit, make sure to take it out the night before so that it is thawed in the morning.

Put the fruit in the blender and add exactly what you’d like to use of liquid foods to smoothen it up with. I use natural yoghurt and oatmeal, which is healthy and saturates better!

It’s all up to you as to what you’d like to use – use what you like!

.

20

2. Blend

Blend indtil det er har en ensformig konsistens og hæld det derefter op i en skål/tallerken.

.


2. Blend

Blend until a smooth consistency and pour it into a bowl.

.

21

3. Bær og frugt

Top med frugt og bær efter din smag! Jeg er helt vild med blåbær og man kan købe nogle super lækre i butikkerne for tiden og lige nu for omkring 10-15kr for en bakke.

.


3. Berries and fruits

Top with fruits and berries after taste! I’m crazy about blueberries and at the moment you can get some really delicious and cheap ones in the stores.

.

22

4. Finish og nyd!

Jeg elsker nødder og det giver bid til morgenmaden. Hak nogle mandler og/eller valnødder og top. Man kan toppe med lige det, man synes – jeg har endvidere også toppet med lidt kokos.

.


4. Finish and enjoy!

I love nuts! Chop some almonds and/or walnuts and pour on top. You can add exactly what you’d like to – I’ve also topped it with a bit of coconut.

.

Som i selv kan se, så er det super nemt og man kan lave 100 forskellige varianter – kun fantasien sætter grænser!

.


As you can see, it doesn’t get any easier and you can make 100s of different variants – imagination is the only limit!

Follow my blog with Bloglovin

Forrige Indlæg Næste Indlæg

RELATEREDE INDLÆG